close

每個人心中都有個小小的人兒。
也許是自己的期望,或是理想。或是真實的自己。

但是,誰不希望真實能夠呈現。而不需要因為外在而改變。
人類是群體的生物,所以我們總是需要因應這個社會的需求而不斷的改變。
壓抑到了極限,就連「我是誰?」都不易回答了。

很多事光用嘴說都很簡單,但是實行上卻難之又難。
只能不斷的告訴自己要「加油」,然後繼續頭破血流的向前衝。

最近好喜歡好喜歡英語詩詞。
短短的幾句卻能夠有悠遠的含意。
越簡單的事物越是不該複雜化,因為它們往往僅是真理。


Daniel Powter

I was made the wrong way
Won’t you do me the right way
Where you gonna be tonight

Cause I won’t stay too long
Maybe you’re the life of me
When you talk to me it strikes me

Won’t somebody help me
Cause I don’t feel too strong
Was it something that I said

Was it something that I did
Or the combination of both that did me in
You know I’m hoping you’ll sing along

Although it’s not your favorite song
Don’t want to be there when there’s nothing left to say
You know that some of us spin again

And when you do you need a friend
Don’t want to be there when there’s nothing left for me
And I hate the thought of finally being erased

But baby that’s the best of me
Everything’s behind you
But the hopeless signs beside you

I’m living in the moment
Have I wasted all your time
And I hate the thought of finally being erased

But baby that’s the best of me
Baby that’s the best of me
And I hate the thought of finally being erased

Baby that’s the best of me


最好的我 我曾經迷失
你是否可以為我導正方向
你今晚將在何處 我將不會佇留太久

或許你是我的生命
當你向我傾訴時 令我臣服於你
誰來救救我 我已無招架能力

是我說過的話嗎
是我做過的事嗎
也許兩者皆是

你知道嗎 我衷心希望你一起唱和
既使不是你鍾愛的歌曲
無話可說時 我不想久留

你知道嗎 我們之間的那些化學效應
當你這麼做時 表示你需要朋友陪伴
沒有角色時 我不想久留

我痛恨那些最終會被抹去的想法
但是親愛的 那是 最好的我
那些所有都在你的身後

絕望的徵兆卻在你的身旁
活在當下 我是否有耽誤到你的時間了
我痛恨那些最終會被抹去的想法

但是親愛的 那是 最好的我
但是親愛的 那是 最好的我
我痛恨那些最終會被抹去的想法

但是親愛的 那是 最好的我
arrow
arrow
    全站熱搜

    bemyselfiris 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()